En poursuivant votre navigation sur https://idonatefor.cancer.be, vous acceptez l'utilisation de cookies pour réaliser des statistiques de navigation et vous permettre de partager des contenus sur les réseaux sociaux.

Fermer

projet
terminé

contributeurs

Partager cette page de collecte

Le projet
L'équipe
Les contributeurs
Les actus
Commentaires

Wie zijn wij?
We zijn een groep mountainbikers die al meer dan 15 jaar samen elke zondag voormiddag een tocht rijden. Zo zijn we goeie vrienden geworden en ontstond ook de droom om samen het avontuur TransAlp per mountainbike te beleven.

Ons project
We rijden van 28 augustus tot en met 2 september 2016 een 6-daagse mountainbiketocht van Garmisch-Partenkirchen in het zuiden van Duitsland naar het Gardameer in Italië. Gemiddeld klimmen we ongeveer 1700 hoogtemeters per dag, wat het totaal over de 6 dagen op iets meer dan 10000 "positieve" hoogtemeters brengt. We trotseren in totaal 8 "echte" bergen :). Je sponsorgeld zal dan ook een fantastische motivator zijn voor de beklimmingen.

We doen dit dus niet alleen voor onszelf maar ook voor een goede doel, de Stichting tegen Kanker. Zij financieren o.m. Belgische wetenschappers in het onderzoek naar kanker. Wie ons sponsort (bedrag/hoogtemeter) steunt ook de strijd tegen kanker. Als je bijvoorbeeld 0,1 eurocent per hoogtemeter sponsort, betaal je 10 Euro. Giften vanaf 40 Euro zijn fiscaal aftrekbaar.

Alvast heel erg bedankt voor je steun

De Vuile Brakees op TransAlp:

Dirk Serneels, Gino Vereecke, Kris Françoys, Jan Van Houwenhove, Lieven De Ruyver, Guy Van Autreve, Jan Donck, Johan Beirnaert, Ivan Stevens, Didier Lebrun, Gunnar Vander Hoeven, Wilfried Vander Hoeven, Dimitri De Lust, Guido Dierick, Paul Hertecant, Joachim De Schryver

• 12/08/2016

16/10/2016

Guy Van Autreve

06/10/2016

Olivier Rens (Renotim bvba)

200 €

04/10/2016

Bart Noé

29/09/2016

Sandra Bourget

15 €

17/09/2016

Pascal Colman (kapsalon Pascal)

14/09/2016

Gunnar Vander Hoeven

12/09/2016

ANJA LEGEIN

50 €

Marian Van den Broucke (B.V.B.A. Accountantskantoor De Keze)

Sorry voor de late reactie maar ben zelf pas uit verlof ! Hopelijk stelden jullie het goed? Benieuwd naar de verhalen Groetjes, Marian

11/09/2016

Lieven De Ruyver

100 €

04/09/2016

DAG 6: CAMPO LOMASO - TORBOLE (Gardameer): 52 Km - 1550 Hm

't Is niet te geloven, 't is al de laatste dag. 's Morgens vroeg is het kasteelerf al omgetoverd tot een fiets-hersteldomein. De vuile brakees zijn druk in de weer met het aanspannen van spaken, afstellen van de remklauwen, kettingen smeren, banden oppompen… de fiets moet in uitstekende staat zijn voor de allerlaatste echte beklimming van de tocht: de Monte Casale. Moeilijk als een dessertje te beschouwen, met stukken onverharde weg met stijgingspercentages die de 20% overschrijden en een totaal hoogteverschil van meer dan 1200 meter. Onze Guy rijdt dan ook als enige de volledige beklimming zonder voetje aan de grond te zetten; proficiat Guy! Boven krijgen we een eerste blik op het Gardameer… de euforie in de groep is groot. Dimi bezorgt onze gids dan ook bijna een hartaanval door daar bovenop het 10m hoge kruis te klimmen. We worden het gewoon… na een zware beklimming volgt een zalige afdaling: weerom over smalle paden, steile boswegels en bochtige straten. Nadat we door de smalle straatjes van Riva rijden zie ik plots door een poort de kade en het golvende water. Als een bende “uitgelaten zotten” nemen we een frisse duik in het Gardameer! Mission Accomplished ! ’t Leven is mooi. We hebben het gehaald!

Ik weet eigenlijk niet goed wat schrijven… wat startte als een kleine droom 10 jaar geleden is een echt droomavontuur geworden. Alles zat mee: het weer, onze gids “der Flo”, de organisatie van Bike Alpin, de resultaten van onze trainingsinspanningen, de schitterende mountainbikepaden, maar ’t is vooral de kameraadschap die van de voorbije week een nooit te vergeten avontuur maakte. Mannen, bedankt daarvoor.

Ondertussen heeft ons project bij de stichting haar doel al met meer dan 100% overstegen. Nogmaals hartelijk bedankt voor iedere bijdrage.

04/09/2016

DAG 5: COMMEZZADURA (DIMARO) - Campo Lomaso: 58 Km - 1750 Hm

Excuses opnieuw voor de vertraging van het bericht. Mijn "oude" iPad werkt blijkbaar niet al te goed met het trage internet van de hotellekes in Italië. Vandaag staat de laatste echt zware rit op het programma. Zwaar, omdat er 2 beklimmingen zijn en één ervan een passage van een paar honderd hoogtemeters heeft, waarbij de fiets geduwd/gedragen moet worden: de pas Bregn de l'Ors, midden in berengebied. (Gelukkig geen Grizzly's, maar schuchtere bruine beren... dus geen enkele gezien :( ). Maar over "beren" gesproken... de helft van de vuile brakees heeft het toch niet kunnen laten om onderweg van de 2de beklimming van de dag, een frisse naakte duik te nemen in het bergmeertje Lago di Val d’Agola. Als “aperitief” was er eerst de aanvankelijk vrij steile beklimming naar het mondaine Madonna di Campiglio. Al die straffe inspanningen en de vakantiesfeer die hier in het zuiden van de Alpen hangt, gecombineerd met een fantastische groepssfeer maken deze tocht tot een unieke ervaring. En na een 20 km lange afdaling over paden, bergwegen en straten komen we nog aan in een kasteeltje “Villa di Campo” ook... zaaaalig! Ook het weer was weer top.

Ondertussen zien we de teller van de giften voor de stichting almaar stijgen… onze oprechte dank hiervoor aan alle donateurs.

31/08/2016

DAG 4: Sankt Walburg - Commezzadura: 58 km - 1650 Hm

Vandaag hebben we de term "schieben" ontdekt: dat wil zeggen, je mountainbike dragen of voortduwen over een bergpad: in dit geval over 400 hoogtemeters naar de Haselgruber Hütte, over Rabbijoch op 2450 hm. Maar het was het dubbel en dik waard. Eerst hebben we weer den ambiance in de refuge gebracht en dan volgde één van de mooiste single trails (smal bergpad langs waar je kan slalommen met je mountainbike) van de alpen. Een paar technische problemen "dwongen" ons tot een "terraske doen" in Malé, alwaar Guy ons éne trakteerde voor zijn xxde verjaardag. Ondertussen werd de defecte fiets hersteld. De sfeer blijft top... Iedereen mag trots zijn op zijn prestaties (al zeg ik het zelf). De weergoden zijn ook met ons.... We zijn nu wat dieper in Italië... Dat merken we: t is hier al goed warm.

Grazie Mille voor de giften.

31/08/2016

DAG 3: Glurns - Sankt Walburg 82Km - meer dan 2000 Hm

Een berichtje met vertraging... WIFI niet altijd even sterk in de bergen. "Opwarmen" door 45 km door de Vinschgau lichtjes te dalen van Glurns naar Naturns. Dan een klim van 1400 hm naar de Naturnser alm. Hier hebben de vuile brakees alweer de ambiance verzekerd op het terras van de berghut. De meesten in de groep zijn wel 50+ maar t zijn alleen de fietsen die het soms laten afweten... Maar dankzij een lokale fietsenmaker die het wiel van zijn eigen mountainbike verkoopt voor een prikje kunnen we alweer snel op weg en komen we rond 18 uur aan op onze eindbestemming: een klein hotelleke, dichtbij Sankt Walburg. Het was alweer een topdag.

Het doet ons deugd om te zien hoe de giften-teller voor de stichting blijft stijgen voor ons projectje. Vielen Dank.

29/08/2016

DAG 2: Pfunds - Glurns: 57km (bike + hike) - 1640 Hm

Volgens de meesten in de groep, vandaag de mooiste mountainbike-tour ooit gereden. Van Pfunds naar Sur En in Zwitserland en dan de steile klim naar de Uina schlucht, een smalle kloof die we doorstaken op een uitgehouwen pad in de rotsen. Vandaar over een hoogvlakte de Italianse grens over, met lunch in de sesvennahutte. Dan nog meer dan 1000 meter dalen over paden, single-trails en ten slotte de fietsautostrade in de vinschgau. De sfeer in de groep is uitstekend, en overal waar we neerstrijken is het vollenbak ambience. Het parcours was op bepaalde stukken een beetje technisch, goed om onze technische bagage wat op te krikken. Iedereen is behouden aangekomen in het middeleeuws omwald stadje Glurns. Sorry, was gisteren ongeveer in t slaap gevallen tijdens het typen van dit bericht :). Dus weer een super dag gehad. We kijken al uit naar de koninginnerit van morgen: 90km en iets meer dan 2000 Hm.

28/08/2016

Dag 1: Ehrwald - Glurns 79Km - 1750 hoogtemeters

Zeer mooie eerste rit, met de beklimming van de piller-hōhe onder de bloedhete middagzon. Beloning: prachtig uitzicht vanop het terras van het restaurant Zum Gaichenblick, op het Inntal. De ambiance in de groep is fantastisch (zoals gewoonlijk), dat had ook onze zeer goede gids Florian Schōn al direkt opgemerkt.

26/08/2016

Nog 3 fietsen en de camion is geladen

23/08/2016

Ik ga op Transalp en ik neem mee...

Foto van de fietskledij

Hopelijk is het weer een beetje OK en moet dit niet allemaal in onze rugzak :)

12/08/2016

De Vuile Brakees

12/08/2016

Het hoogteprofiel van onze tocht

Voir tout

Laisser un message de soutien

• Dirk Serneels - 23/08/2016

Amai, 't gaat hier snel - bedankt aan iedereen voor de gulle giften.
  • Dirk Serneels - 13/08/2016

Karel, super hard bedankt voor je erg gulle bijdrage :)